Logo-scaled (2)

EN
IT
AR

قیمت نصب پارکت مهندسی شده

در زمان انتخاب پارکت مهندسی شده، قیمت عامل مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم. پارکت های مهندسی شده ارزانتر نمی تواند کاملاً پارکت چوبی گرانقیمت را از رده خارج کند؛ ضمن این که لزوما قیمت بالا نشان از کیفیت بالا نیست.

در این مقاله خواهید خواند:

1- عوامل موثر بر قیمت نهایی پارکت چوبی:

  • هزینه مواد
  • هزینه نصب
  • هزینه کل (مواد و نیروکار)

نکته قابل توجه این است که هنگام محاسبه قیمت نهایی نصب باید هزینه تعمیر احتمالی زیرکار و یا حتی هزینه خارج کردن کل کف را در نظر بگیرید.

هزینه نصب پارکت چوبی مهندسی شده

فارغ از این که تصمیم بگیرید، شخصا پارکت تمام چوب مهندسی شده خودتان را خود نصب کنید یا یک نصاب برای این منظور بگیرید، لازم است ابزارهای مورد نظر نصب را تهیه کنید، بنابراین باید بهای خرید انواع تجهیزات مذکور را در بازار با یکدیگر مقایسه کرده و تصمیم بگیرید.

2- نوع و مقدار مواد پارکت چوبی

در هنگام برنامه ریزی پروژه خود، مساحت کف محلی را که قرار است پوشش دهید محاسبه کرده و قیمت تجهیزات مورد نیاز را تخمین بزنید. در گام بعدی قیمت کفپوشی را که در نظر دارید نصب کنید، بررسی کنید.

هزینه جابجایی

علاوه بر برآورد مالی هزینه مواد، باید مبلغ هزینه انتقال تجهیزات از فروشگاه به خانه خود را در نظر بگیرید. برای صرفه جویی فروشگاهی را انتخاب کنید که دارای خدمات حمل و نقل بار باشد.

* قبل از نصب پارکت تمام چوب مهندسی شده، آن را در مکانی به مدت 2 یا 3 روز قرار دهید تا با شرایط محیطی هم دما شود.

سعی کنید برای اجتناب از کلنجار رفتن احتمالی برای جایگزینی تخته های آسیب دیده، تخته هایی بیشتر از حد نیاز پروژه تهیه کنید. همچنین تعداد تخته های اضافی می تواند کمبود تخته هایی را که حین عملیات نصب بریده می شود را جبران کند.