Logo-scaled (2)

EN
IT
AR

7 الگوی رایج نصب پارکت چوبی

خانه ما فقط جایی نیست که ما مقدار زیادی از وقت خود را در آن سپری کنیم. بلکه از بسیاری جهات، بازتابی از وجود ماست. تمام جزئیات ریز در دکوراسیون منزل ما، حتی کف خانه نیز دارای هدف و معنی است. بهتر است بگوییم خصوصاً کفپوش. یکی از اولین چیزهایی که هر بازدیدکننده ای هنگام ورود به خانه ما میببیند کف آن و نوع چیدمان پارکت چوبی در آن است. آنها میگویند برداشتهای اول تأثیر بیشتری نسبت به بقیه دارند و یک الگوی کف زیبا و پیچیده میتواند اولین قدم خوب در مسیر درست باشد.

با توجه به زمانی که در خانه میگذرانیم، قطعاً به دنبال راحتی، کارایی بیشتر و البته جنبه های بصری دلپذیر فضای داخلی خواهیم بود. آمارهای اخیر نشان میدهد که در حال حاضر تعداد خانوارهایی که درگیر پروژه های ترمیم و نوسازی خانه با انتخاب کفپوش چوبی هستند در حال افزایش است.

کفپوش پارکت طی دهه ها محبوبیت خود را حفظ کرده و حتی در سالهای اخیر به محبوبیت بیشتری رسیده است. در حقیقت، پارکت هرگز از مد نمیافتد. این یک انتخاب کلاسیک است که از قرنها قبل و هنگامی که این برای اولین بار در کف سالن آینه ورسای نصب شد، نشات میگیرد. بنابراین، کفپوش پارکت معمولاً با زیبایی و ظرافت بی انتها و بدون زمان همراه بوده، و در انواع سبکها موجود است و هر جا نصب شود شخصیت و جذابیت دنیای قدیم را به ارمغان میآورد.

آیا قصد دارید برای پارکت زیبا و شیک سرمایه گذاری کنید؟ ممکن است از تنوع زیاد الگوهای پارکت که در بازار وجود دارد، گیج و سردرگم شوید. بخاطر داشته باشید که هر یک از الگوهای پارکت حاصل مهارت، استعداد و دانش بسیار است. هر کدام به طرز منحصر به فردی بسیار زیباست. در واقع هر الگوی پارکت از لحاظ سبک و ظاهر دارای مزایایی است و میتواند فضای داخلی خانه شما را به روشی متفاوت تکمیل کند. به منظور کمک به شما در انتخاب بهتر و انتخاب الگوی پارکت که همه مزایا را برای شما انتخاب میکند، ما هفت گزینه محبوب بازار را به شما معرفی میکنیم.

در این مقاله خواهید خواند:

1- الگوی مستقیم در نصب پارکت چوبی

این متداولترین و شناخته شده ترین روش نصب پارکت چوبی است. تخته ها از دیوار تا دیوار و کنار هم گذاشته میشوند. اگر اتاق کوچکی دارید میتوانید تخته ها را در موازات طولانیترین دیوار اتاق قرار دهید تا فضا بزرگتر به نظر برسد و برعکس.

این طرح به دلیل سادگی محبوب و کارامد است. یک افزودنی کامل و ساده برای هر خانه و فضای داخلی بوده و به لطف همین سادگی مانع از جلوه شلوغ و بهم ریخته برای اتاق میشود.

بنابراین، الگوی مستقیم در بسیاری از خانه ها انتخاب رایج و غالب است و مناسب همه فضاهای داخلی است، از معماری مدرن و پیشرو تا خانه های کاملاً سنتی و کلاسیک.

2- الگوی مورب در نصب پارکت چوبی

شبیه الگوی مستقیم با یک تفاوت آشکار- به جای پوشاندن از دیوار تا دیوار، از گوشه تا گوشه چیده میشود. این طراحی همچنین به درجه خاصی از مهارت و تجربه برای اجرای صحیح نصب نیاز دارد.

بنابراین، اگر میخواهید یک الگوی پارکت مورب تمیز در خانه خود داشته باشید، حتماً یک متخصص نصب باتجربه و آگاه استخدام کنید. بخاطر داشته باشید که این نوع الگوها همچنین میتواند یک توهم نوری در اتاق ایجاد کنند. بسته به جهت نصب و چیدمان اتاق مکان را پهنتر یا بلندتر نشان میدهد.

3- الگوی تصادفی در نصب پارکت چوبی

عرض بلوکها در هر ردیف متفاوت است. ممکن است یکی 10 سانتیمتر باشد، دیگری 17 و سومی 12 سانتیمتر. با این حال خود الگو ثابت است. فقط اندازه تخته ها متفاوت است. تأثیر اتاقی بزرگتر را ایجاد کرده و ممکن است در الگوی مستقیم یا مورب اجرا شود.

بهترین راه برای دستیابی به اثر مناسب، نصب آن به موازات طولانیترین دیوار یا منبع اصلی نور طبیعی در اتاق است. الگوی تصادفی راهی عالی برای افزودن ویژگیهای زیاد به فضا است. همچنین میتوانید با رنگها و بافتهای مختلف تخته های چوبی بازی کنید و مانند یک قطعه هنری کفپوشی واقعاً بی نظیر و خیره کننده بسازید.

suden pattern
jenaqi

4- الگوی جناقی در نصب پارک چوبی

بدون شک امروزه این الگو محبوبترین است اما برای فضاهای کوچک چندان مناسب نیست زیرا باعث میشود که حتی فضا کوچکتر شود.

این طرح در ابعاد ثبات زیادی ایجاد میکند. زیرا هر یک از بلوکها به گونه ای در خلاف جهت مابقی قرار میگیرد که حرکت آن را محدود کند. می توان آن را به صورت موازی و یا مورب نسبت به دیوارها نصب کرد. رومیان باستان بودند که برای اولین بار از این الگو برای جاده های معروف خود استفاده کردند؛ که این خود، گواه کیفیت عالی این الگوست.

الگوی جناقی چه از نظر سبک و چه از لحاظ دوام قطعاً در طی زمان آزموده شده است. و این اولین چیزی است که بسیاری از مردم در مورد پارکت چوبی واقعی تصور میکنند و انتظار دارند. الگوی جناقی قابل تشخیصترین الگوی پارکت در ذهنهاست.

5- الگوی شورون در نصب پارکت چوبی

بسیار شبیه الگوی جناقی است اما همچنان با آن تفاوتهایی دارد. هر دو الگو از تایلهای چوبی هم اندازه ساخته شده که به صورت زیگ زاگ قرار گرفته است. وقتی قطعات به صورت مستطیل بریده شده و به شکلی مرتب شوند که انتهای هر تخته کنار دیگری قرار گیرد، طرح جناقی را خواهیم داشت.

هنگامی که بلوکها در یک زاویه بریده میشوند و در جایی که هر قطعه با انتهای قطعه دیگر روبرو میشود، در یک راستا و در یک خط مستقیم قرار گیرند – این الگوی شورون است. درست مانند الگوی جناقی، الگوی شورون از نظر سبک انتخابی، طرحی کلاسیک و بدون زمان است. این الگویی نیست که در سالنهای باریک یا اتاقهای کوچک بهترین گزینه باشد زیرا فضا را کوچکتر و شلوغ نشان میدهد. با این حال، الگوی شورون در فضای بزرگ کاملاً مناسب بوده و باعث میشود فضای داخلی رسمیتر به نظر برسد.

shorun

6- الگوی شطرنجی یا آجری در نصب پارکت چوبی

همانطور که از نام آن پیداست، قرار است شبیه آجرکاریهای سنتی به نظر برسد. از آنجا که در نوع خود ساده است، میتوان آن را در کل طبقه یا فقط در قسمتی که احتمالاً بعداً توسط مرزها احاطه میشود، اجرا کرد. الگوی شطرنجی اغلب در ترکیب با سایر الگوهای پارکت که دقیقتر و پیچیده تر هستند، در کف اتاق یا سالن شما طرحی بسیار منحصر به فرد مانند یک قطعه هنری ایجاد میکند.

با این حال، همیشه میتوانید این الگوی پارکت را به تنهایی نیز نصب کنید. در چنین مواردی، کاملاً مکمل سبکهای داخلی مدرن، مینیمالیستی، شهری و حتی صنعتی خواهد بود. سادگی این الگو به شما اجازه میدهد تا خیال خود را در هنگام تطبیق آن با قطعات مختلف مبلمان، انواع رنگهای زنده و بافتهای جذاب آسوده کنید.

7- الگوی بافت سبدی در نصب پارکت چوبی

مزیت بزرگ این الگو این است که تقریباً در هر مکانی بدون توجه به اندازه اتاق متناسب است. این الگو غالباً از بلوط و افرا ساخته میشود و معمولاً موازی یا مورب با دیوارهای اتاق قرار میگیرد. رنگها عمدتاً سبکتر هستند اما شما همیشه میتوانید با گونه های تیره تر مانند گردو به طرح خود چاشنی اضافه کنید تا الگوی آن برجسته شود.

علاوه بر این، در صورت داشتن خلاقیت بیشتر، میتوانید انواع گونه های مختلف چوب را مخلوط کرده و یک پارکت چوبی واقعاً خیره کننده و متفاوت ایجاد کنید طوری که برای نصب در هر کجا مناسب و جذاب باشد. الگوی پارکت بافت سبد چند دهه قبل بسیار محبوب بود و اکنون در حجم گسترده ای در فضاهای داخلی مدرن و فضاهای صنعتی کاربرد دارد.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید. هم اکنون وقت بازدید از مکان خود را رزرو کنید.

خدمات کفپوش ما بدون هیچ تعهد مالی برای شما همراه با بازدید از مکان با مشاوره رایگان در خدمت شماست. با ما با شماره 02177381580 در تماس باشید تا با یکی از اعضای حرفه ای ما صحبت کنید تا برای شما در بهترین زمان شن و ماسه زیرکار، کفپوش قبلی و سایر موارد ضروری را رایگان ارزیابی کنند.

basket