Logo-scaled (2)

EN
IT
AR

تاریخ پارکت در دوره معاصر

پارکت چوبی در ساخت و سازهای مدرن بسیار زیاد استفاده میشود؛ از آپارتمان گرفته تا خانه و محل کار. البته همیشه اینطور نبوده. محبوبیت استفاده از چوب به عنوان کفپوش در طول تاریخ ثبت شده بشر، فراز و نشیب داشته است. اگرچه منشأ آن به عنوان کفپوش به طور سنتی به قرون وسطی برمیگردد، شواهدی وجود دارد که کفپوش چوبی تا زمان هیتیها یعنی 6500 سال پیش وجود داشته است. مورفلور در سه مقاله جدول زمانی از برخی نقاط عطف تاریخ پارکت چوبی را تهیه کرده است. این مقالات به شکل دادن کفپوش چوبی به شکلی که امروزه میشناسیم کمک کرده است. جدول زمانی تاریخی، داستانی از نوآوری و سخت کوشی را ارائه میدهد – موضوعی که صنعتگران امروزی را با آنچه مربوط به قرنها پیش است پیوند میدهد.

در این مقاله خواهید خواند:

1- پارکت در نیمه دوم قرن 20

 

1944

ای. ال. بروس همچنان به بهبود تولید پارکت چوبی پیش ساخته خود ادامه میدهد و چراغهای مادون قرمز را به روند خط پایان کار خود اضافه میکند. این افزودن باعث افزایش سرعت تولید میشود، زیرا قبلاً چوبهای فینیش شده و پر شده حداقل باید 12 ساعت قبل از واکس یا صیقلی شدن ترمیم میشد و حتی این زمان بسته به رطوبت و دما تغییر میکرد. “در اختراع حاضر” واتكینز دبلیو پارتی و میلتون گری در درخواست ثبت اختراع خود برای این شركت مینویسند ، “كل زمان صرف شده از ابتدا تا انتهای عملیات حدود 12 دقیقه است؛ یك عملیات فشرده و مداوم در مقایسه با فرآیند سه روزه قبلی. “

 

1947

ادگارد پی، کارل از شرکت Powernail یک دستگاه میخکوب قابل حمل برای پارکت را ثبت کرده اند.

تاریخ معاصر پارکت

1950

موریس پینوس، مهندس عمران، اولین تفنگ میخ با استفاده از باد را به صنعت ساخت و ساز معرفی مینماید.

 

1951

آرتور آ. کاوانو از کالیفرنیا، با هدف ایجاد یک ماشین میخکوب “که شامل حداقل قطعات متحرک است”، دستگاه میخکوب سطح خود را که به میخکوب کاوانو معروف خواهد شد، ثبت اختراع میکند.

میخکوب کاوانو

1953

ادگار پی آنستت از شرکت Powernail گیره های پارکت به سبک L را اختراع میکند.

 

1958

شرکت پارسونز، یک شرکت فناوری در تراورس سیتی، اولین دستگاه برش CNC را ثبت اختراع میکند. این فناوری در نهایت باعث میشود اجرای کف، منبت و حاشیه با طرح دقیق برای پارکتهای چوبی امکان پذیر باشد.

اولین دستگاه برش CNC

1958

شرکت Powernail حق ثبت اختراع ماشین میخکوب دستی خود را دریافت میکند ، ابزاری که سرعت و کارایی نصب پارکتهای چوبی را بسیار افزایش میدهد.

جو مارتینز هنگامی که کار خود را در سال 1955 در فنیقیه در نصب تجاری و سمباده و فینیش آغاز کرد، برای چند شرکت تولید پارکت چوبی کار میکرد. وی سرانجام شرکت خود را به نام Aztec Floors و بعدا Martinez and Sons تأسیس کرد. سه پسرش کریس و جوزف از پارکتهای چوبی فنیقی و مایک از پارکتهای چوبی True West با ریشه فنیقی، راه او را در تجارت دنبال میکنند. جو در سال 2005 درگذشت. اما نه قبل از اینکه یک عمر

دانش درباره پارکت را به خانواده اش بدهد.

 

1960

مخترعین شرکت معدنی و تولیدی مینه سوتا در سنت پائولو، ساینده ای از جنس الیاف بافته نشده با چگالی کم را برای کفپوش ثبت میکنند تا با برس و پدهای پشم استیل مورد استفاده در آن زمان رقابت کند که با نام تجاری Scotch-Brite شناخته میشود.

 

1962

شرکت نورتون دیسک سمباده غیر بافته شده خود را ثبت اختراع م

یکند.

 

1963

دلمر واگنر، برقکاری که برای کارخانه چوب بری و الوارسازی در ردموند، کار میکند، اولین رطوبت سنج را با استفاده از ترانزیستور اختراع میکند. دو سال بعد شرکت خود را با نام محصولات الکترونیک واگنر و سپس با نام کنتورهای واگنر تأسیس کرد.

 

1969

اوگن لاگر از آلمان ماشین سمباده قابل حمل تسمه ای را طراحی کرد و نامش را ه

امل گذاشت که به معنای زنبور عسل است. تا این زمان، سمباده های تسمه ای در محیط صنعتی مورد استفاده قرار میگرفتند، در حالی که سمباده های استوانه ای در محل کار رایج بودند.

ماشین سمباده قابل حمل تسمه ای

1978

شرکت ocean triangle از دالاس، سازنده کابینت، شرکتپارکتهای بروس را میخرد. بروس دهه آینده را به عنوان بزرگترین تولیدکننده پارکت چوبی اماکن مسکونی در آمریکای شمالی سپری میکند، و ocean triangle قبل از اینکه توسط صنایع جهانی آرمسترانگ در سال 1998 خریداری شود، بسیاری از تولیدکنندگان پارکت چوبی را خریداری میکند.

 

1979

مدرسه نصب پارکت چوبی NOFMA / APA / MFMA، اولین برنامه آموزش ملی، در ممفیس آغاز میشود.تاریخ معاصر پارکت

 

1979

بوناکمی اولین فینیش آبی خود را با نام اقیانوس D-503 راه اندازی کرد. فینیش آبی آغازگر دوره جدیدی در صنعت پارکت سازی جهان است.

 

1985

انجمن ملی پارکتسازی NWFA با هدف افزایش آگاهی، فروش، استانداردها و حرفه ای بودن در صنعت ایجاد شده است.

 

1990

انجمن جهانی کفپوش، جریان بین المللی سطوح را راه اندازی میکند که بزرگترین کسب و کار در نوع خود در آمریکا خواهد بود.

 

1990

بوناکمی رنگهایی را نشان میدهد که برای خشک شدن رنگهای قهوه ای 2 ساعت و برای رنگ سفید 6 ساعت زمان نیاز است. رنگهای روغنی سنتی 6 تا 12 ساعت زمان برای رنگهای قه

وه ای و حداقل 72 ساعت برای رنگ سفید زمان نیاز دارد تا خشک شود.

 

1992

استفاده از پدهای مارون در بین لایه های پوششی فینیشهای آبی انجام میشود. پدهای مصنوعی مارون سطح را بهتر نقاشی کرده و پوشش میدهند.

 

1995

بوناکمی در ایالات متحده یک سیستم مهار گرد و غبار با نام تجاری DCS SuperVac را ارائه و کیفیت هوا را در مکانهای نصب پارکت چوبی بهبود میبخشد.

1996

کمپانی بین المللی کِرز و پارکت اندرسون از اولین شرکتهای پارکتسازی است که از اینترنت برای ورود به شبکه فروش جهانی و معرفی وبسایت خود در کف میشوند.

 

1997

شرکت روکش بیس در آیووا با نام تجاری تیکوت ثبت شد.

 

1998

مدرسه آموز

ش NOFMA رکورددار 103 دانش آموز است.

 

1998

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده قوانین جدیدی را برای کاهش انتشار ترکیبات آلی فرار VOC  از روکشهای چوب ارائه میکند و دوره ای از قوانین و مقررات در سراسر ایالات متحده آغاز میشود.

 

1999

کِر پارکت چوبی با اتصالات بدون چسب را معرفی میکند. این فناوری نصب را سریعتر میکند.

 

1999

دورا پوشش رنگ و بتونه و آستری با قابلیت خشک شدن سریع را به بازار معرفی میکند.

 

2– پارکت در قرن 21

 

2008

NWFA و NOFMA تحت نام NWFA ادغام می شوند.

 

2008

ایالات متحده با اصلاح قانون لِیسی، واردات و صادرات و خرید و فروش چوبهایی را که به طور غیرقانونی در هر نقطه از جهان ثبت شده است، ممنوع میکند.

 

2018

انجمن بین المللی پارکتسازی چوب تأسیس شده و شروع به ارائه آموزش میکند.

 

برچسب ها: تاریخ معاصر پارکت، میخکوب، دیسک سمباده، رطوبت سنج، پارکت در قرن 21