Logo-scaled (2)

EN
IT
AR

5 نکته طلایی در مورد طراحی داخلی در دوره کرونا

مدهای آینده طراحی داخلی که توسط همه گیری کرونا ایجاد میشوند کدامند؟ خانه ها پس از ویروس کرونا چه تغییری میکنند؟

ما در لحظه ای از تاریخ زندگی میکنیم که در آن تغییرات بزرگی رخ میدهد. آنچه مسلم است، این است که خانه های ما تبدیل به مهمترین موضوع شده اند. بدیهیست این امر باعث تغییر در نحوه زندگی در خانه و مهمتر نحوه طراحی آن خواهد شد. بنابراین سوال این است: همه گیری کوید – 19 چگونه بر خانه های ما تأثیر می گذارد؟ روش تعاملی بین کرونا و طراحی داخلی چیست؟

این قطعاً آغاز یک تغییر است: هیچ کس عادت ندارد 24 ساعته در خانه زندگی کند، ولی شاید وضعیت از این هم بدتر شود. از واقعیت فرار نکنیم. پس مردم به یک طراحی داخلی خوب بیشتر اهمیت خواهند داد. طراحی خانه فقط “ساختن چیزهای زیبا” نیست ، بلکه ارتقاء کیفیت زندگی توام با سلامتی است.

کوید – 19 شیوه زندگی همه ما را تغییر داده است و این به معنای صرف وقت بیشتر در خانه است. از نحوه ساخت خانه ها تا چگونگی تعامل با مشتریها برای تحقق بخشیدن به محتوای خانه هایشان، ممکن است با این ویروس کوچک تغییر کند. چیزی که نباید فراموش کنیم این است که ایجاد فضاهایی برای استراحت و احساس “در خانه بودن” هرگز تغییر نخواهد کرد.  در این مقاله 5 نکته در مورد طراحی داخلی در  دنیای کوید – 19 ارائه کرده ایم.

در این مقاله خواهید خواند:

1- فضای خانه مشتری خود را به آفیس او تبدیل کنید.

خیلی از مردم به محل کار خود برگشته اند، اما کرونا افراد زیادی را از اهمیت فضای کاری در خانه بیدار کرده است. بنا بر این معمار داخلی میتواند بعضی از اتاقهای خواب یا حتی اتاق ناهار خوری مشتری را به عنوان آفیس برای او در نظر بگیرد. اتاقهای کار خانگی برای افرادی که قبلاً به آنها نیازی نداشته اند، از مهمترین نتایج دنیای کرونایی است.باهوش باشید. هنوز مکانهای خلاقانه بسیاری برای فضاهای کاری در خانه های تمام ایرانیها وجود دارد. استفاده از گوشه ای دنج از اتاق نشیمن گرفته تا اجرای کانتر در زیر قفسه ها. ارائه یک دفتر کار در خانه مهمترین چیز است. ضمنا یادتان باشد در خانه هر ایرانی تعداد آبجکتهای اضافه زیاد است. ایرانیها دور نمی اندازند! این وظیفه شما به عنوان معمار است که به آنها بگویید “ممکن است است هر چیز که خار آید، هیچ روزی به کار ناید”!

 2.  برنامه ریزی بیشتر

در عصر فاصله گذاری اجتماعی، همه چیز به طور طبیعی کندتر پیش میرود. این بدان معناست که هنگام برنامه ریزی برای پروژه های طراحی، دانستن دقیق منابع، متریال، جدول زمانی و جزئیات فرآیند حتی بیش از هر زمان دیگری مهم خواهد بود. فارغ از اینکه چه پروژه ای را انجام می دهید. اطمینان از اینکه لوازم مورد نیاز شما در دسترس است و هیچ کاری در روند تولید پروژه، سرعت آن را نمیگیرد. فضای خود را ارزیابی کنید. نیازها و مراحل آن را به طور جدی در نظر بگیرید. در یک کلام در دوره کوید-19 دقیقتر برنامه ریزی کنید.

3.  دیدگاه “خودت بساز!” (DIY)

مردم در خانه حوصله شان بیشتر است و وقت بیشتری دارند. طبیعیتا این یعنی آنها پروژه های طراحی خانه را خود به دست میگیرند. این در واقع می تواند گامی عالی در روند کار با یک متخصص باشد. با شروع پروژه های کوچکتر، مشتریان می توانند دیدگاه بهتری از آنچه واقعاً در فضای خود میخواهند بدست آورند. شما به عنوان معمار داخلی می توانید به آنها کمک کنید تا آنها را به انجام برسانند.در حالی که هر فرد عادی می تواند رنگی تازه به دیوارها بزند تا فضایی را زنده کند، اما بازسازی آشپزخانه ممکن است کمی دور از ذهن باشد. اشکالی ندارد! احتمالا متوجه میشوید دردوره کرونا، افراد بیشتر از حد معمول، کارهای مربوط به بهسازی منزلشان را انجام می دهند و این ممکن است برخی از کارهای سنتی شما را تغییر دهد.

4- حوزه ای خصوصی اما در فضای باز

خارج شدن از خانه برای بسیاری از افراد در طول همه گیری امری حیاتی بوده است. بنابراین اولویت اول طراحیتان بایست اجرای یک مکان پایدار برای استراحت، یا به بیان دیگر پاتوق،  برای هوای تازه و زیر آفتاب باشد.گنجاندن طبیعت در طراحی خانه می تواند آرامش بخش باشد. دقیقاً همان چیزی که مردم کمی بیشتر به آن نیاز دارند. خواه یک پاسیوی ساده یا یک اتاق آفتاب گیر کامل. آوردن طبیعت می تواند هر خانه ای را شادتر و دارای محیطی جذاب کند.

5. کفپوش واحد را جدی بگیرید!

در دوره کرونا خیلی از افراد منزل همزمان در خانه هستند. لذا حفظ شرایط روحی مناسب آنها در اولویت است. متاسفانه بسیاری از کفپوشها گازهای سمی از خود متصاعد میکنند که سبب عصبی شدن افراد میشود. غیر از این طبیعت چوب، آرامش بخش است. استفاده از پارکتهای چوبی با رنگهای سلامت بصورت جدی توصیه میشود. پارکت چوبی مورفلور با استفاده از روغنهای طبیعی جهت فینیش تولید میشود. به بیان تکنیکال، رنگ مورد استفاده در این پارکتها VOC-Free است.

COVID چیزهای زیادی را تغییر داده است و طراحی خانه یکی از آنهاست. بدنبال روشهای جدید باشید تا مردم از خانه های خود لذت برند. به خصوص از آنجا که دوره ای شده است که مردم بیشتر از همه وقت، زمان خود را در آن می گذرانند؛ دوره کرونا.