Logo-scaled (2)

EN
IT
AR

نصب پارکت روی کاشی و سرامیک

در این مقاله خواهید خواند:

بله؛ میتوانید پارکتهای چوبی را روی کاشی و سرامیک نصب کنید. البته به استثنای چند مورد. نصب پارکت روی سرامیک

وقتی که پارکت چوبی را روی هر نوع زیر کاری نصب میکنید، باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که کاملاً سطح اولیه تراز است. اگر کاشی و سرامیک شما دارای خطوط دوغاب عمیق است، باید این قسمتها را پر کنید تا کف شما کاملاً یکدست شود. در غیر اینصورت، رطوبت میتواند در زیر بندها جمع شود و باعث آسیب جدی به کفپوش جدید شما شود. البته بعضی مواقع بایست سرامیکهای کف را کنده و بعد از آن اقدام به نصب پارکت کنیم. مانند حالات زیر:

 

  • بالا آمدن زیاد از حد تراز کف که از باز و بسته شدن درب ها جلوگیری میکند.
  • ناترازی بیش از حد سرامیک یا کاشی کف.
  • وجود شکستگیها در سرامیک یا کاشی که البته در بعضی مواقع میتوان آنها را به وسیله مواد پر کننده مانند اپوکسی یا سیمان سفید پر کرد.

 

در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه پارکت چوبی برای خانه شما انتخاب مناسب است یا خیر، ابتدا باید چند نکته مهم دیگر نیز در نظر گرفته شود.  البته این نکات بیشتر به ما نشان میدهند که شاید پارکت مهندسی شده گزینه بهتری نسبت به پارکت تمام چوب باشد.

1- درجه حرارت اتاق چقدر است؟

معمولاً کاشی و سرامیک در زیرزمین، حمام، اتاق خشکشویی و آشپزخانه نصب میشود. اگر قصد نصب در یکی از این مناطق را دارید، باید احتیاط بیشتری انجام دهید. پارکت تمام چوب را نمیتوان در اتاق های زیرزمین و برخی از اتاقهای لباسشویی نصب کرد. البته اگر میزان رطوبت در این اتاقها زیاد باشد. دز اینصورت بخار میتواند به کف شما آسیب برساند. با این وجود پارکتهای چوبی مهندسی شده میتوانند در تمام طبقات یک خانه نصب شوند.

 

2- روش شما برای نصب پارکت چیست؟

نصب با روش میخ زدن تایلهای پارکت، یکی از متداول ترین روش نصب پارکت چوبی است. مسلما نمیتوانید میخ به کاشی، سرامیک یا بتن بزنید. بنابراین این چنین کفسازیهایی نمیتوانند در این نوع نصب بعنوان زیرکار باشند. بنابراین به جای پارکت چوبی، باز هم پارکت مهندسی شده گزینه بهتری است. پارکت مهندسی شده دارای یک سیستم کلیک مانند کفپوش لمینت است، بنابراین میتوان کف را با استفاده از روشهای دیگر اجراء کرد. میخ لازم نیست!

3- میزان رطوبت در اتاق نصب چقدر است؟

میزان رطوبت برخی از اتاق ها بیشتر از اتاق های دیگر است. به عنوان مثال، آشپزخانه ها، گلخانه ها و حمام ها اغلب رطوبت بیشتری دارند. مثلا بخاطر بخار موجود در هوا یا ریختن آب از چکمه ها. خشک نگه داشتن سطح پارکت چوبی بسیار حیاتی است. رطوبت بیشتر میتواند لبه های تخته ها را در جایی که آب نفوذ می کند آسیب بزند و یا تایلها تاب بخورد. اگر میخواهید پارکت چوبی خود را در یکی از این اتاقها نصب کنید، ممکن است در مورد کفپوش خود تجدید نظر کنید. مثلا شاید کفپوش پی وی سی گزینه بهتری باشد.

اگر ظاهر چوب سخت می خواهید، اما مطمئن نیستید که این امر برای خانواده شما مناسب باشد، کف لمینت یا وینیل را به عنوان گزینه های دیگر در نظر بگیرید. کارشناسان مورفلور میتوانند جزئیات بیشتری در مورد اینکه کدام کفپوش برای کدام اتاق شما مناسب است کمکتان کنند.