Logo-scaled (2)

EN
IT
AR

پارکت ضد آب

پارکت ضد آب و پارکت مقاوم در برابر آب

وقتی در حال انتخاب کفپوش برای خانه خود هستید، دانستن چند نکته ضروری است. ابتدا باید بدانید که در آن اتاق میزان تردد چقدر است. ثانیا باید بدانید که کف اتاق به هر طریقی احتمال دارد در معرض آب باشد یا خیر؟ دانستن این دو مورد به شما کمک میکند نوع کفپوش مناسب برای منزلتان را بعنوان پارکت ضد آب بیابید. طبیعتا اتاقهایی مانند حمام یا آشپزخانه بیشتر در معرض آب یا رطوبتند. بنابراین باید پارکت مقاوم در برابر آب را برای آن مکانها انتخاب کنید. اما مقاوم ترین پارکت چوبی در برابر آب کدام است؟  در ابتدا باید ببینیم تفاوت پارکت ضد آب و پارکت مقاوم در برابر آب چیست؟

کفپوش مقاوم در برابر آب

نهایتا هر کفپوشی در معرض رطوبت قرار میگیرد: چه از طریق هوا و چه از طریق ریختن آب.. بنابراین همه کفپوشها دارای یک لایه محافظتی هستند. پارکت چوبی متداول ترین نمونه کفپوش مقاوم در برابر آب است. مقاوم در برابر آب یعنی وقتی که میزان کم آب روی پارکت به سرعت خشک شود، رطوبت لایه محافظ را رد نمیکند و به پارکت آسیب نمیرسد. لذا در ابتدا به مکان و میزان مجاورت پارکت با آب در منزلتان فکر کنید. پارکتهای مقاوم در برابر آب گزینه عالی برای مناطقی است که حداقل مواجهه با آب را دارند.

 

کفپوش ضد آب

کفپوش ضد آب مقاومت بسیار بالاتری نسبت به آب و رطوبت دارد. معمولا میزان چوب یا فرآورده های چوبی مورد استفاده در آنها کمتر است. این کفپوشها ارزانترند و طبعا کمتر گزینه لوکسی محسوب  میشوند. خانواده کفپوشهای وینیل  یا پی وی سی از جمله چنین تایلهایی هستند. در ادامه هر یک از چهار خانواده اصلی کفپوش را از لحاظ میزان مقاومت در برابر آب بررسی میکنیم.

کفپوش مقاوم در برابر آب

 

پارکت تمام چوب

از بین گزینه های مختلف کف، پارکت تمام چوب احتمالاً یکی از مواردی است که باید بیشتر از همه از آن مراقبت کنید. پارکت تمام چوب نسبت به سایر کفپوشها به نگهداری بیشتری نیاز دارد. با این حال میتواند زیبایی فوق العاده ای به خانه شما بدهد. روشهایی برای جلوگیری از رطوبت از پارکت تمام چوب وجود دارد، اما در مورد مقاومت در برابر آب یا تغییرات رطوبت مسلما بهترین گزینه نیست. چوب مقابل تغییرات رطوبت مستعد کاس شدن است.

 

پارکت وینیل

کفپوش وینیل دارای نوارهای بلند با یک لایه مرکزی ضد آب است. تایلهای وینیل بدون استفاده از چسب در کنار هم قرار میگیرند و باعث میشود تا در مقابل هرگونه آب یا رطوبت، عایق باشند. این کفپوش انعطاف پذیر است. به این معنی که ماندگاری بالایی دارد و کمتر از سایر کفپوشها تحت تأثیر رطوبت قرارمی گیرد. این کفپوش را میتوانید در انواع سبکها و رنگها تهیه کنید که میتواند با ظاهر کلی خانه شما مطابقت داشته باشد.

veenyl
پارکت ضد آب

پارکت چوبی مهندسی شده

پارکت مهندسی با اینکه تماما چوبی است از انواع پارکتهای تمام چوب در مقابل آب و رطوبت بسیار پایدارتر باشد. کفهای چوبی مهندسی شده با چوب واقعی ساخته میشوند و دارای چندین لایه مختلف هستند. روش ساخت این نوع پارکت و همچنین چسب استفاده شده در آن پارکت چوبی مهندسی شده را به بهترین پارکت چوبی مقاوم در برابر آب تبدیل میکند.

لمینت

نصب این نوع کفپوش ساده است. شما میتوانید لمینت را با قیمت های واقعا مقرون به صرفه پیدا کنید. البته لمینت مانند پارکت تمام چوب مقاوم نیست. همچنین لمینت مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت ندارد. خصوصا لمینتهای ارزانتر سریعا در برابر آب یا رطوبت تغییر شکل میدهند.

عکس از پارکت

بنابراین ، کدام یک مقاوم ترین در برابر آب است؟

بعد از بررسی کوتاه این پارکتها، کفپوش وینیل بهترین گزینه برای مقاومت در برابر آب خواهد بود. البته فقط مقاومت در برابر آب. طبیعی است که اگر زیبایی و لاکچری کفپوش برایتان مهم است وینیل گزینه مناسبی نیست. در صورت اهمیت دیزاین منزلتان به نظر میرسد بهترین انتخاب پارکت مهندسی شده باشد. پارکت مهندسی علاوه بر اینکه کاملا چوبی است همچنین نسبت به پارکتهای تمام چوب گزینه بسیار بهتری است.

مورفلور با افتخار برای پاسخگویی به این سوالات در مورد انتخابتان آماده است. هدف ما این است که شما کف جدید خود را دوست داشته باشید.