Logo-scaled (2)

EN
IT
AR

تفاوت های واقعی بین پارکت مهندسی و پارکت تمام چوبی

تفاوتهای اصلی پارکت مهندسی شده و پارکت تمام چوب معطوف به فرآیند و نحوه تولید کفپوش است. نخست بهتر است بدانیم که پارکت مهندسی شده چیست و در بازار پارکت چه انواعی از آن در دسترس خریداران است.

پارکت مهندسی شده، کفپوشی محبوب و با تقاضای خرید زیاد است که از لایه های نازک قطعات چوبی ساخته شده است، از این رو دارای  مشخصات و ویژگیهای گوناگون است. انتخاب بین انواع پرشمار پارکت مهندسی شده دشوار است، اما همگی نسبت به پارکت های تمام چوب فرقی اساسی دارند.

پارکت های تمام چوبی تخته های ضخیم جدا شده و مستقیما تولید شده از تنه درختان است، در حالی که کفپوش مهندسی شده بیشتر دارای خصوصیت مصنوعی است. در واقع به صورت مستقیم از تنه درخت بدست نیامده است. با توجه به توضیحات گفته شده، آیا کفپوش مهندسی شده به پارکت تمام چوب ترجیح دارد؟

1-3-e1528030456285-600x600-1

تفاوت بین کفپوش مهندسی شده و تمام چوب تا حدی به نفع کفپوش تمام چوب برجسته است. این نوع کفپوش فرمی کلاسیک دارد و نصب آن آسان است و به عنوان کفپوش به خوبی امتحان خود را پس داده است. همچنین به طول عمر بالا و زیبایی طبیعی شناخته می شود. با این حال پارکت مهندسی شده علیرغم مزایایی حتمی آن، همواره بهترین انتخاب ممکن نیست. برای مثال پارکت تمام چوب مقرون به صرفه تر است و از لحاظ ساختاری از چگالی بیشتری برخوردار است.

تفاوت کیفی بین کفپوش مهندسی شده و کفپوش تمام چوبی تقریباً وجود ندارد، به نحوی که هر دو دارای طول عمر بالایی است و تا دهه ها عمر می کند. از طرفی شما میتوانید پارکت تمام چوب را در هر طرح و رنگی با قیمتی مناسب تهیه کنید. همچنین تفاوت بین کفپوش مهندسی شده و کفپوش تمام چوب را میتوان در نحوه مراقبت و نگهداری مورد نیاز آن مشاهده کرد. اصولا پارکت مهندسی شده نیاز به مراقبت بیشتری دارد. برای حفظ هر چه بیشتر درخشندگی آن نیز هر از چندی لازم است، پولیش شود، در صورتی که چنین الزامی در خصوص پارکت تمام چوب وجود ندارد.

خرید-پارکت-مهندسی-شده2