Logo-scaled (2)

EN
IT
AR

گارانتی لمینت

کفپوش لمینت یک انتخاب عالی و مقرون به صرفه برای منازل و واحدهای تجاری است. گارانتی لمینت، برای خرید پارکت یا خرید لمینت از خریدار، در برابر نقصهای محصول سازنده دفاع میکند. البته اینجا ایران است. فروشندگان وقتی به شما جنسشان را بفروشند، بعید است دیگر شما را بشناسند. با اینحال در این مقاله بصورت خلاصه موضوع گارانتی لمینت را آورده ایم تا فارغ از برخوردهای احتمالی فروشندگان، ابتدا ببینیم خریدار حق دارد یا نه؟!

گارانتی کفپوش لمینت بسته به نوع لمینت در دو حالت مسکونی و تجاری قابل ارائه است. گارانتی کف میتواند سوء تفاهم ایجاد کند. یعنی از کجا میتوان فهمید که واجد شرایط گارانتی لمینیت خریداری شده هستید؟ ما اطلاعات گارانتی لمینت را به صورتی آسان در زیر تحلیل میکنیم تا قبل و بعد از خرید به شما کمک کند.

در این مقاله خواهید خواند:

1- گارانتی پارکت لمینت

طول گارانتی لمینت متفاوت است. همه کفپوشها برابر نیستند. برند لمینت، تولیدکننده لمینت و سایر عوامل در تعیین گارانتی کفپوش شما نقش دارند. گارانتیهای کفپوش لمینت معمولا مشخص میکنند که آن محصول برای یک واحد تجاری یا مسکونی با ترافیکی سبک یا سنگین است. از گارانتی 5 سال تا گارانتی مادام العمر. سند گارانتی برای مدت زمان اسمی مشخص ادامه دارد و برای مصرف کننده نهایی معتبر است و البته قابل انتقال نیست. بیشترین گارانتی کفپوش بصورت 5 تا 10 ساله، برای کاربردهای تجاری است.

قبل یا در هنگام نصب یا پس از نصب، اگر خسارتی به کف وارد شده باشد تولید کننده لمینت، بایست در صورت وجود هر عیبی، تایلهای معیوب را با تایلهای جدید جایگزین کند. البته این در حالتی است که ایراد ناشی از استفاده اشتباه از تایلها یا نصب لمینت بصورت نادرست نباشد. در حقیقت خریدار مسئول هرگونه ایراد ناشی از خطای کارگری برای تایل معیوب و نصب لمینت برای جایگزین خواهد بود. تنها چیزی که تحت گارانتی کفپوش لمینت شما قرار میگیرد قطعات معیوب فرستاده شده از کارخانه پارکت است. این موضوع شامل انواع مختلفی از ایرادات فنی میشود. بر اساس اینکه در گارانتی لمینت چه چیزهایی درج شده باشد:

 

  • نقص تولید کننده
  • تایلهای معیوب
  • مقاومت در برابر لک شدن
  • محو شدن رنگ کف ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا نور مصنوعی
  • مقاومت لایه پرینت لمینت در هنگام استفاده
  • مقاومت در برابر آب

نصب کفپوش لمینت

قبل از نصب کفپوش، خواندن دستورالعمل های سازنده بسیار مهم است. نصب لمینت بصورت نادرست نه تنها میتواند به کف شما آسیب برساند، بلکه گارانتی شما را نیز باطل میکند. شما باید زیرکار لمینت خود را به درستی آماده کنید و ابزار لازم را برای تکمیل نصب داشته باشید. پس از نصب، شرایط اولیه تایلها را پذیرفته اید و دیگر تحت ضمانتنامه لمینت قرار نخواهید گرفت. در صورت مشاهده خراش، بریدگی یا آسیب به کف، کفپوش را نصب نکنید و بلافاصله با فروشنده ای که از آن خرید لمینت را انجام داده اید تماس بگیرید.

2- گارانتی لمینت چه مواردی را پوشش نمیدهد.

گاهی اوقات برای فهم دقیق گارانتی آسانتر است که به مواردی که شامل گارانتی نمیشوند نگاه کنید تا آنچه شامل میشود. ضمانت نامه کفپوش لمینت دارای چندین استثنا یا بخشهایی است که گارانتی آنها را پوشش نمیدهد. این موارد در زیر آمده است:

  • خراش
  • استفاده اشتباه
  • قرار دادن کف در معرض دمای شدید
  • نگهداری نامناسب
  • کار خدا مانند سیل!
  • خسارتی که در حین حمل و نقل اتفاق میافتد.
  • فشار بیش از حد به کلیکها
  • آسیب ناشی از آب
  • خطای نصب

برش یا سایش ناشی از شن و ماسه یا سایر مواد ساینده که به کفش میچسبند، خواه توسط پیمانکار یا خریدار ایجاد شود، حتی در مکانهای تجاری شامل گارانتی نمیشود. اگر احساس میکنید دلیل معتبری برای استفاده از گارانتی خود دارید، باید ادعای خود را به سازنده ارائه دهید. هنگام ارائه ادعای طلب خسارت برای گارانتی لمینت، تمام مدارک، اطلاعات نصاب و هرگونه مدارک در مورد زیرکار و لوازم جانبی مورد استفاده برای نصب کف خود را داشته باشید. در مورد خسارت، عکس و یادداشت بردارید و سپس در اسرع وقت ادعای خود را مطرح کنید.