Logo-scaled (2)

EN
IT
AR

5 رنگ مد سال برای پارکت چوبی

پارکت چوبی یک انتخاب کلاسیک برای پوشش کف خانه است. قطعاً منظور من از “کلاسیک” خسته کننده نیست. همچنین بر خلاف آنچه در ایران رایج شده، منظور این هم نیست که این انتخاب، مدرن نیست. امروزه، میدانیم انتخابهای زیادی برای کف وجود دارد. مثلا پی وی سی، سرامیک، سنگ و … اگر تولیدکنندگان و واردکنندگان چوب میخواهند در بازار باقی بمانند، باید مد بازار و سلیقه مشتری را لحاظ  کنند. اما بهترین رنگ های پارکت کدام است؟

در گذشته، علی الخصوص در کشورهای غربی، چوب روند تغییر بازار کفپوشها را تعیین میکرد و سایر تولیدکنندگان کف نیز، از این الگو پیروی میکردند. هم اکنون این موضوع برعکس شده است و اصناف دیگر، مسیر بازار پاکت را تعیین میکنند.

در ابتدا چند نقل قول از دیزاینرهای بزرگ منزل در سطح جهانی می آورم که نشان دهد رنگ پارکت چه اهمیتی دارد:

“من همیشه”مدهایی”را انتخاب میکنم که فکر میکنم در بازار ماندگاری خواهند داشت. رنگ کف باید خاکستری باشد. خاکستری همان جذابیتی را دارد که در قدیم رنگ بژ داشت.”  کورتنی گرگر

“پیش بینی میکنم، سه موضوع اصلی در صحنه دکوراسیون منزل و معماری داخلی اولویت خواهد داشت: امکانات ناشی از تکنولوژیهای نوین, استفاده از مواد بازیافت و ارگانیک و سوم، تلاش برای ایجاد طراحی های شخصی تر و منحصر به فرد در کفپوش و سازگار با محیط زیست. “- جیمی سنفورد

اما مدهای رنگی پارکت چوبی (بهترین رنگ های پارکت) در 2020 کدام هستند؟

در سال 2019 ، رنگهای انتخابی پارکت، کاملاً در حد افراط بود. یا خیلی تاریک و یا خیلی لایت. ولی در 2020 رنگهای تیره خیلی توسط معماران انتخاب نمیشود. در سال 2020 ، ما به سمت رنگهای با ظاهری ساحلی و سفیدتر در حال حرکت هستیم.

صاحبان خانه به طور فزاینده از کفپوش، برای ایجاد لحن یا احساس خود استفاده میکنند. یعنی ما به گزینه های بیشتری احتیاج داریم! البته، همه آنها شاید مد نباشند. در اینجا بهترین رنگهای پارکت چوبی در سال 2020 را جمع آوری کرده ایم:

  

1-پارکت نخودی

پارکت چوبی ورسا / کد رنگی 402

مدهای قدیم، پارکتهای با رنگ روشن که در ایران به نام خودرنگ معروف است را ارزان قلمداد میکردند. اما دیگر اینگونه نیست. همانطور که امروزه بیشتر صاحبان خانه از نور و هوای روشن در خانه خود استقبال میکنند، پارکتهای با رنگ روشن میتوانند احساسی سبک را در شما ایجاد کنند. با انتخاب خودرنگ، امکان دیزاین شما بی پایان است. همچنین یک اصل که همه ما از قدیم شنیده ایم این است که چوب روشن باعث میشود هر اتاقی بزرگتر و بازتر نشان دهد، خصوصاً اگر از تایلهای بزرگ استفاده کنید. اگر از مورفلور خرید میکنید کدهای 5044، 4044 نمونه هایی از این انتخاب هستند.

2-پارکت سفید

پارکت چوبی ریمان / کد رنگی 102

منظور از “سفید”، یک چوب کاملا سفید نیست. بلکه رنگی است که معمولا در ایران به آن وایت واش میگویند. پارکت وایت واش به طور معمول نشانه هایی از سایش را نشان میدهد یعنی انگار چوب تیره تری در زیر سفیدی ظاهری پنهان شده است. این اتفاق یکی از مدهای 2020 است که در تمام استایلهای گوناگون پارکت جذاب است.

کدهای رنگی 41882، 51882، 31882 در برند مورفلور نمونه هایی از رنگ وایت واش هستند. وایت واش باعث میشود خانه شما روشن تر، بزرگتر و آرامتر به نظر برسد. بسته به بقیه دکوراسیون شما، این رنگ میتواند به آن احساسی “ساحلی” و یا احساسی مدرن و مجلل بدهد. با اینحال اگر ریسک سفیدی کف خانه خود را نمیپذیرید و باز به دنبال یک رنگ سبک هستید، پیشنهاد میکنم مانند گزینه قبل از رنگهای خودرنگ و روشن استفاده کنید.

3-پارکت عسلی

پارکت چوبی ریمان / کد رنگی 202

باز هم تیره تر؛ عسلی. با این انتخاب شما گرمای خوب ناشی از آن را در منزلتان حس خواهید کرد. مانند کدهای رنگی 4071، 3071،  5071، در مورفلور. رنگ عسلی در طبیعت بسیار یافت میشود. به بیان دیگر رنگ عسلی لحنی طبیعی دارد.

در یک کلام مدهای رنگ پارکت معمولاً بین رنگ های گرم و سرد جابجا میشوند. با این حال، پارکت عسلی فقط یک مد نیست. پارکت عسلی یک انتخاب کلاسیک و البته بی ریسک است. من فکر می کنم این رنگ گرم،  قطعاً برای طولانی مدت مد باقی خواهد ماند.

4-پارکت خاکستری

پارکت چوبی اپیک / کد رنگی 107

پنج سال پیش ، شما می توانستید پارکت خاکستری را آوانگارد بدانید. اما حالا چه؟ آیا این رنگ یک انتخاب خاص است؟

خوب، اگر منظور شما از “مد” محبوبیت نزد همه است ، بله! تولید پارکت خاکستری، در دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است. خاکستری به سرعت، نه تنها برای پارکت، بلکه به طور کلی برای دیزاین کلی خانه ها به محبوبترین مد تبدیل شد.

یادتان باشد: رنگ خاکستری همیشه برنده است. علاوه بر شیک بودن، پارکت خاکستری فضایی کاملا مدرن و مینیمال ایجاد میکند. پارکت خاکستری به شما زمینه ای خنثی برای دیزاین مبلمان یا هر شیء دیگر منزلتان را میدهد. مورفلور کدهای رنگی 41192، 51192، 31192 رنگ از کالیته رنگی خود را به خاکستری اختصاص داده است. رنگ های آبی، سبز، رنگهای پررنگ و کمرنگ و یا حتی سیاه و سفید، همه آنها با کف خاکستری شما بیشترین جلوه را از خود بروز میدهند.

آیا مد خاکستری در 2021 و بعد از آن ادامه خواهد داشت؟ آیا رنگ خاکستری برای پارکت ممکن است از مد بیافتد؟ خیالتان راحت که تا زمانی که بفکر تعویض کلیه کف و اثاث منزلتان نیافتاده اید، این رنگ کماکان در مد خواهد بود.

 

5-پارکت گریژ

پارکت چوبی ریمان / کد رنگی 301

ابتدا اینکه گریژ چه رنگی است؟

خیلی ساده: ترکیب انگلیسی دو رنگ بژ و خاکستری. لغت Greige در زبان انگلیسی از ادغام دو لغت Beige (بژ) و Gray (طوسی) بدست آمده است. در سال 2021 ، پارکت گریژ، یکی از مهمترین مدهای رنگ پارکت چوبی است. این رنگ از ترکیب قهوه ای ، بژ و خاکستری بدست می آید.

چه چیزی باعث جذابیت این رنگ ترکیبی در سال 2021 شده است؟ خوب ، بژ در دهه 90 قبل از جذابیت ظاهر خاکستری مدرن و خنثی، رنگ منتخب اصلی در کف بود. در مقابل خاکستری با یک مشکل جزئی روبرو است: خیلی از خریداران نمیخواهند ظاهر کل خانه آنها شبیه بتن باشد. رنگ بژ مایل به خاکستری، احساس مینیمالیستی خاکستری همراه با عمق بژ را دارد. رنگ پارکت گریژ، تقریبا با هر رنگ دیگری در دکوراسیون منزل شما مطابقت دارد و مکمل آبجکتهای سفید و مدرن یا مبلمان قهوه ای منزلتان است. از طرف دیگر، گریژ کنتراستی عالی با اشیاء پررنگ خانه شما دارد.

پارکت گریژ برای هر فضایی از خانه به خوبی کار میکند. در آشپزخانه، نور طبیعی از پنجره ها عبور میکند و در پارکت گریژ شما باز میشود. از طرف دیگر پارکت گریژ جلوه ای منحصر به فرد و تازه به اتاق خواب میبخشد. همچنین گریژ به اتاق نشیمن و یا ورودی منزل احساسی لوکس میدهد. در یک کلام؛ اگر به دنبال بهترین کفپوش برای دیزاین هستید، پارکت گریژ گزینه خوبی است. کدهای رنگی 4132، 5132 در برند مورفلور بر این اساس طراحی شده اند.

آیا رنگ گریژ در سال 2020 و بعد از آن مد باقی خواهد ماند؟ بله. پارکت گریژ مدی جدید است که در دهه آینده مردم بیشتر هم بدنبال آن خواهند بود.