Logo-scaled (2)

EN
IT
AR

مزایا و معایب پارکت مهندسی شده

1- مزایا پارکت مهندسی شده

  • قیمت پارکت چوبی مهندسی

علاوه بر این که پارکت های تمام چوبی مهندسی شده فینیشی زیبا و عالی ارائه می دهد، قیمت پایین تری نسبت به همتایان خود دارد. بنابراین انتخاب پارکت مهندسی باعث می شود، در هزینه تغییرات دکوراسیون صرفه جویی شود.

  • نگهداری پارکت چوبی مهندسی

نگهداری و تمیز کاری پارکت های مهندسی شده به علت اتصال فینیش صاف و هموار آسان تر است. برای محافظت تخته ها از آسیب دیدگی، از ماندن آب بر روی آن به مدت طولانی خودداری کنید، زیرا این امر باعث ضعیف شدن لایه محافظ می شود. ریختن آب بر روی پارکت ممکن است آن را متورم یا دچار کپک زدگی کند، و در نهایت باعث شکست و فرو رفتگی پارکت شده و خسارت مالی به بار آورد.

  • مقاومت به نور

فینیش پارکت های تمام چوب مهندسی شده در مقابل اشعه نور خورشید مقاوم است. به همین علت پارکت های مهندسی شده می تواند در مناطق با ترافیک بالا استفاده شود و همچنین در خانه هایی که دارای حیوانات خانگی هستند.

همین طور برای جلوگیری از آسیب دیدگی پارکت، اطمینان پیدا کنید که رتبه AC مناسب محیطی که میخواهید پارکت را در آن نصب کنید، انتخاب کرده اید.

  • مقاوم به کپک زدگی

تخته های مهندسی شده برخلاف مواد پارکت حاوی اجزای آلرژی زا نیست و از این رو برای افراد حساس مناسب است. برای افزایش مقاومت پارکت حتماً سعی کنید به صورت منظم آن را نظافت کنید، اما توجه داشته باشید در هنگام نظافت از مواد شیمیایی ساینده استفاده نکنید.

5.انعطاف پذیری در نصب پارکت چوبی مهندسی

پارکت های مهندسی شده بر روی هر کفی بدون محدود کردن کارایی آن نصب می شود، از این رو شما نیاز ندارید تا زیرکار را در خانه تعویض کنید، و تنها میزان کردن آن برای نصب کافی است.

  • سازگاری با محیط زیست

پارکت های مهندسی شده از مواد الیافی و دیگر موادی که باعث جلوگیری از قطع درخت ها می شود طراحی می شود. این مساله با توجه به دغدغه های زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است.

Hardwood-flooring-boise-1

2- معایب پارکت مهندسی شده

  • تعمیر دشوار پارکت مهندسی شده

پارکت های چوبی مهندسی در صورت آسیب دیدگی به سختی تعمیر می شود. به این معنی که اگر یک تخته به جایگزین نیاز داشته باشد بایست تعویض شود. اما پارکت های چوبی را می توان به راحتی درجا مرمت کرد.

  • تعمیرات دشوار حاصل از نصب ضعیف

برخلاف کفپوش های کاشی و سرامیک، پارکت های تمام چوب مهندسی شده ای که به صورت ضعیف نصب شده است، نمی توان بدون بیرون کشیدن قسمت قابل توجهی از پارکت تعمیر کرد.

  • نیاز به مهارت کافی در نصب پارکت

زیرسازی در حین نصب نیاز است، هر چند ممکن است باعث افزایش قیمت نصب پارکت شود. در صورت نصب پارکت بدون زیرسازی، مشکلات مهمی مانند صداهای آزار دهنده حاصل میشود.

  • غیر زیست تخریب پذیر

پارکت های مهندسی شده سازگار با محیط زیست است، اما تخریب پذیر هم هستند. یعنی وقتی دور انداخته میشوند، محیط را آلوده می کنند. همچنین مواد شیمیایی سازنده پارکت های مهندسی برای سیستم تنفسی مضر است و ممکن است در صورت استنشاق (البته انواع ارزانتر) باعث نارسایی های تنفسی شود.

  • ارزش افزوده اندک در فروش مجدد ملک

در خارج از ایران، پارکت های مهندسی شده برخلاف پارکت های چوبی طبیعی، ارزش خانه را در فروش مجدد به صورت قابل توجهی افزایش نمیدهد.

در مجموع هرچند پارکت های تمام چوب مهندسی شده دارای معایبی است، اما مزایای آن بیشتر است. همچنین بسیاری از مشکلات این نوع پارکت بخاطر اشکال در نحوه نصب آن است، بنابر این  می توان با مهارت کافی در نصب، به فینیشی مناسب دست پیدا کرد. از طرفی مطمئن شوید که پارکت تمام چوب اصلی را خریداری کرده اید تا به بیشترین مزایای پارکت دست یابید.

3- دو نکته در مورد پارکت مهندسی شده

1- تخته های دارای نر و مادگی در لبه در اوایل سال 1885 اختراع شد. در نتیجه این اختراع بسیاری از شرکت های تولید کننده پارکت، تولید محصول خود را  از تخته های nailing به تخته های در هم قفل شده تغییر دادند.

2- برای شستن مواد چسپناک از روی تخته های چوبی مهندسی شده، به پاک کننده و مواد شوینده اسیدی احتیاج دارید. با استفاده از این مواد شوینده ، نیاز به ساییدن سطوح کمتر شده، و احتمال خراشیدگی تخته ها کاهش می یابد.

organic-engineered-567-oolong-hickory__20633.original (1)